یک خبر غم انگیز


از همه چیز از همه جا

گلچینی ازموضوعات وتصاویر گوناگون ازهمه چیز و همه جای جهان

      یک  خبر  غم انگیز

 پیش از آنکه این خبر   غم انگیز را به اطلاع شما برسانم ، ابتدا می خواهم شما را با " عرفه کارم" دختر نابغه پاکستانی که در تصویر می بینید ، آشنا کنم.

" عرفه کارم" در شهر فیصل آباد پاکستان متولد شد. وی در سن نه سالگی به کوچکترین نابغه کامپیوتر جهان تبدیل شد و جهانیان را با اطلاعات وابتکارات کامپیوتری خود حیران وشگفت زده کرد.

  " عرفه" در سن ده سالگی یالاترین نشان علمی دررشته کامپیوتر Microsoft Certified Professional رااز"بیل گیتس" مدیر شرکت مایکروسافت دریافت کرد.

 

    " گیتس" گفت:  " عرفه" با این سن وسال کم خود و با  این همه اطلاعات   کامپیوتری بویژه در امور برنامه ریزی جهانیان را  متحیر وشگفت زده کرده است.

دولت پاکستان نیز در ماه اوت 2005 در مراسم ویژه ای از " عرفه" تقدیر کرد و  "شوکت عزیز" نخست وزیر وقت پاکستان و مجلس  این کشور نیز به وی   جوایزی اهدا کردند.

 متاسفانه عمر این نابغه کوچک کوتاه بود و تقدیر چنین بود که وی به دلیل ابتلا به بیماری صرع  در روز شنبه  گذشته 23 دی  در کما  فرو رود وساعاتی بعد بر اثر سکته قلبی جان خود را از دست بدهد.

 " بیل گیتس " با شنیدن خبر بیماری  " عرفه" خواستار انتقال وی به آمریکا برای معالجه با هزینه شخصی خود شد ، اما متاسفانه این نابغه فرصتی برای معالجه نیافت.

 خبر درگذشت این نابغه کامپیوتر جامعه پاکستان را در عزا فرو برد و " شهباز شریف " نخست وزیر اقلیم " پنجاب" پاکستان و شماری از فرماندهان نظامی ورهبران سیاسی وتعدادی از مردم پاکستان در مراسم تشییع جنازه  " عرفه کارم" شرکت کردند. 

    روحش شاد. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:,ساعت 10:56 توسط حامد سایری|


قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت